Tijdschema zendingen
HSF Logo whiteHSF Logistics is now part of DFDS. Read more here.

Tijdschema zendingen

Laad- en afleverschema vanaf 04 januari 2021

Uiteraard willen we uw zendingen altijd tijdig bij uw afnemers in het Verenigd Koninkrijk en (Noord) Ierland afleveren. Helaas betekent het de Brexit ook een nieuwe uitdaging  met zich mee brengt, waardoor wij na 01-01-2021 moeilijk de gevolgen van de voorspelde vertragingen kunnen inschatten.

Vanwege deze verwachte vertragingen bij de diverse Noordzeehavens en de kanaaltunnel hebben wij nieuwe laad- en afleverschema’s gecreëerd. Deze schema’s gaan in vanaf maandag 04-01-21 en gelden tot nader bericht.

Hiermee willen we u een ‘handvat’ bieden met betrekking tot de aflevermogelijkheden in combinatie met het verzendgereed hebben van uw goederen voor de export naar het Verenigd Koninkrijk en (Noord) Ierland.

Verzendgereed betekent dat, naast de goederen, ook alle benodigde documenten behorende bij de zending gereed moeten zijn. Meer informatie over de benodigde documenten vindt u op onze website Brexit-pagina onder ‘Documenten’.

We willen benadrukken dat het zeer belangrijk is dat u ons tijdig informeert over het verzendgereed hebben. Wij kunnen helaas niet wachten op zendingen die niet verzendgereed zijn. De kosten met betrekking tot zendingen die hierdoor niet geladen kunnen worden, zullen als foutvracht worden doorbelast. Meer informatie over het aanmelden van transportorders vindt u op onze website Brexit-pagina onder ‘Orderopgave’.

Belangrijk: zendingen die zonder Europees certificaat van oorsprong (bijvoorbeeld veterinair certificaat) in het Verenigd Koninkrijk geleverd worden, kunnen wij vooralsnog niet retour nemen naar de EU wanneer hiervoor wel een certificaat vanuit het Verenigd Koninkrijk benodigd is!

Voor het exporteren van complete trailerladingen naar het Verenigd Koninkrijk en (Noord) Ierland verandert er vooralsnog niets met betrekking tot het huidige laad- en afleverschema. Uiteraard kunnen we omwille van de verwachte vertragingen bij de havens van vertrek en verkeerscongestie richting deze havenplaatsen geen garanties geven. Tijdig laden verlaagt deze risico’s uiteraard.

Door de verwachte verkeerscongestie rondom Calais (FR) en in Kent (GB) gaan we, naast de kanaaltunnel, meer gebruik maken van de veerdiensten tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Onze (voorlopige) laad- en afleverschema’s zijn gebaseerd op een meest efficiënte combinatie van de mogelijke overtochten. Nieuwe gunstige of ongunstige omstandigheden kunnen ertoe leiden dat wij onze laad- en afleverschema’s na verloop van tijd zullen aanpassen.

Voor het exporteren van deelladingen (groepage) naar het Verenigd Koninkrijk en (Noord) Ierland en geldt vanaf 04-01-21 onderstaand schema:

Laad en afleverschema per 04-01-2021 (pdf)

Daarnaast hebben we een groepage schema gemaakt uitsluitend voor nachtleveringen op Smithfield Market in Londen en vroege ochtendleveringen in het centrum van Londen en enkel vanaf laadadressen in Nederland (voor laadadressen in Nederland en Duitsland maken we graag specifieke afspraken).

Laad en afleverschema LONDEN Centrum per 04-01-2021 (pdf)

lean-and-green
ifs-food
brc-storage-distribution
breeam-nl